Thomas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jill Driessen - WaarBenJij.nu Thomas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jill Driessen - WaarBenJij.nu

Thomas

Door: jillz91

Blijf op de hoogte en volg Jill

02 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Wie denkt dat Curacao alleen maar zon,zee en strand is heeft het mis. Dat het hier slecht weer kan zijn, wist ik al, maar om een storm mee te maken op Curacao was nieuw voor mij.
Zoiezo heb ik in Nederland nog nooit een storm meegemaakt en diegene die ik heb meegemaakt vallen in het niet van de storm van gisteravond.

Voor het weekend werd er al via meerdere manieren bekend gemaakt dat er een storm over Curacao zou razen met de naam Thomas. Het weekend hebben we nergens last van gehad, op wat regen en onweer na.
Maandag was de poll op de radio dat de regering de storm had overschat. Ik ging er dus vanuit dat wij geen last meer zouden hebben van de storm. Op de radio werd ook verteld dat Thomas 200 km van ons vandaan was.

De hele dag, gisteren, was er niks aan de hand. Ik ben naar huis gegaan na me stage en om 8 uur hadden we gereserveerd om te gaan eten bij de Heeen, het was salade avond. Om een uurtje of half 7 begon het te regenen en om kwart voor 8 stapten we in de auto, mijn auto, om richting de Heeren te gaan. Het regende hard maar niemand had er verder bij stil gestaan wat voor een gevolgen dit zou hebben voor de rest van de avond.
Tijdens het rijden reed ik op een binnen door weggetje waar al een aardige laag water stond, waarop ik zei dat ik de terug weg de grote weg weg zou nemen.

Wij, ik met 6 huisgenoten, gegeten bij de Heeren en ondertussen bleef het maar regenen en regenen. Op een gegeven moment, uurtje of 10, zei de serveerster tegen ons dat we zo weg moesten gaan omdat het water naar binnen stroomde en zij dus gingen sluiten. wij waren er allemaal ook wel uit dat we naar huis wilden.
Bij de auto aangekomen, stond er wel een laag water, zo ongeveer tot de enkels, maar dit was nog wel te doen. Ik had bedacht om met de stroming mee te rijden zodat het wat makkelijker zou gaan. De eerste paar meter gingen ook prima, totdat ik de hoek om ging en mijn auto tot aan de motorkap in het water stond. Ik heb toen nog een paar meter door kunnen rijden en toen stopte mijn auto ermee en begon het water naar binnen te stromen (help!) Wij zijn toen meteen uit de auto gesproken en wij hebben hem nog de parkeer plaats op kunnen doen, op de handrem gezet en meteen mijn huisgenootje gebeld dat zij vooral niet moest gaan rijden (we waren met 2 auto's). Ondertussen waren we al zeiknat geregend en zijn we door het water, wat zo ongeveer tot aan de knieen stond, terug gelopen naar de rest.
Wij hebben toen een paar uur doorgebracht onder een verhoogd afdakje en toen kwamen we er zo ongeveer wel achter dat naar huis komen niet zo gemakkelijk ging.
Wij hebben om het wat leuker te maken, toen een fles wijn gekocht en zijn met ze alle liedjes gaan zingen.
Ondertussen baalde ik als een gek van mijn auto, want die stond dus tot aan de wielkas in het water, en het water in mijn auto stond tot net onder het raam.
Op een gegeven moment was het verhoogde afdakje ook niet meer zo droog en zijn we het restaurant weer in gegaan, wat niet gesloten was en het water ook al tot de knieen stond en hebben we daar ook nog een paar uur doorgebracht.
Ondertussen waren al een paar huisgenoten onze richting op gekomen maar deze konden niet bij ons komen en stonden zelf met pech.
Rond een uur of 3 stond tot mijn verbazing ineens een huisgenoot voor onze neus, die met nog 2 andere naar ons toe waren komen lopen en ondertussen een taxi (model pick up zo ongeveer) hadden geregeld om ons naar huis te brengen!
We waren eindelijk veilig thuis en gingen meteen naar bed.
De volgende ochtend, vandaag dus, was ik vroeg wakker om de nodige dingen met mijn stage te regelen. Mijn stagebegeleider had het volste begrip dat mijn prioriteit lag bij mijn auto daar weg zien te krijgen, dan mijn stage. Ik heb het autoverhuur bedrijf een stuk of 20x gebeld en kreeg ze maar niet te pakken.
Ik ben in de tussentijd met mijn huisbaas en de huisgenoot waarvan haar auto ook naar daar stond die kant op gereden om te kijken hoe alles er bij stond.
Wat we onderweg allemaal gezien hebben is niet normaal, wat een ravage water allemaal kan aanrichten! Er waren een heleboel auto's gestrand langs de weg, een hummer was zo ongeveer door het asfalt heen gezakt een andere auto was ook door het asfalt heen gezakt en er was nog steeds veeeeel wateroverlast.
Bij de auto aangekomen van mijn huisgenoot, bleek dat met haar auto niks aan de hand was. Mijn auto was er een stuk slechter aan toe. Hij was wel leeggelopen van binnen maar zat helemaal onder de modder en de viezigheid! Ik heb hem geprobeerd te starten wat niet lukte en heb hem daar laten staan.
In ons huis was het stroom 's nachts al uitgevallen, waardoor wij niet konden douchen. Het water hier komt van een grondwater systeem wat werkt op stroom. Ik heb toen met mijn stagebegeleider overlegt en hij is met het idee gekomen om mij te laten ophalen door een collega, te gaan duochen bij een appartement wat wij in beheer hebben en daarna naar kantoor komen zodat ik internet had en misschien wel de autoverhuurder te pakken kon krijgen en anders kon ik er heen lopen omdat het daar vlakij is.
Zo gezegd, zo gedaan. Tegen de tijd dat ik op kantoor was, was het al half 4. Ik heb toen nog meerdere malen gebeld, geen gehoor. Ik ben toen naar het autoverhuur bedrijf toegelopen en ben samen met 2 monteurs naar me auto gereden.
Het was nog stees een ravage op de weg en waar ik mijn auto had staan. Bomen waren omgewaaid, meubels lagen op straat, winkels waren ondergelopen en noem het maar op.
Mijn auto hebben ze toen bekeken en gevraagd wat er gebeurd was. Ik heb verteld hoe het is gegaan in mijn beste Spaans en toen deden ze de motorkop open. Mijn motor zat vol met takjes en blaadjes en weet ik veel wat voor troep. Deze konden zij niet maken en mijn auto is als het goed is ondertussen weggesleept naar de garage. Terug bij het bedrijf kreeg ik een vervangende auto en de mededeling dat de schade zo ongeveer voor eigen rekening is. Ik ga kijken wat ik hier nog aan kan doen, want dit kan eigenlijk niet.
In de tussen tijd hoorde ik op de radio dat het vanavond weer zover was. Ik ben om 6 uur meteen naar huis gereden zodat ik hopelijk op tijd thuis zou zijn.
Het is nu kwart voor 9 en tot nu toe is het gelukkig nog droog :)
Het is echt heel raar om dit mee te maken. Dit zijn van die dingen die je op tv ziet en ver van je verwijderd zijn, maar nu komt het ineens heel dichtbij.
We hebben ook gehoord dat er 3 mensen zijn overleden tijdens deze storm waardoor het duidelijk wordt dat dit niet zomaar een storm is.


Door dit alles ben ik helemaal vergeten dat ik dit weekend een duikcursus heb gedaan! Ik ben nu openwater duiker en mag tot 18m duiken. Ik deed dit samen met een huisgenoot van mij en het was echt super leuk om te doen!

Voor nu hou ik het voorgezien en ga ik zo lekker slaap, nog wat slaap inhalen van vorige nacht!

Voor het thuisfront wilde ik ff mededelen dat ze zich geen zorgen moeten maken, alles gaat goed met me, me huis staat veilig en droog en er is eigenlijk niets om je druk om te maken!

  • 04 November 2010 - 21:49

    Mia En Roel:

    lieve Jilly,

    we hebben de fimpjes op you-tube gezien! wat een water zeg!! blij dat je alleen maar natte voeten hebt. wel heel vervelend van dat mooie karretje van je!
    de allerliefste groetjes van ons, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

Aftellen..

30 November 2010

Hoe moet ik dit verslag nou weer noemen?

24 November 2010

Villa Ananas II

15 November 2010

Mr Lover Lover

11 November 2010

Week 13
Jill

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 20789

Voorgaande reizen:

19 April 2013 - 19 April 2014

Backpacken

19 April 2013 - 19 April 2014

Onze reis

13 Augustus 2010 - 24 December 2010

Stage Curacao

Landen bezocht: