Na 5 maanden Australie op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Jill Driessen - WaarBenJij.nu Na 5 maanden Australie op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Jill Driessen - WaarBenJij.nu

Na 5 maanden Australie op naar Nieuw Zeeland!

Door: Roxanne en Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Hi mates!

Na Manly hebben we vijf dagen in het centrum van Sydney gezeten. We hebben toen Sydney verkend, zijn naar nachtclub Ivy en naar een karaoke bar geweest en naar het bekende Bondi Beach geweest. We zijn ook naar het Holland House geweest, dit is een winkel in Sydney waar ze alleen maar Nederlandse producten verkopen. We waren toen heel blij en voelde Nederland ook weer een beetje bij ons. Er zat ook een café in de winkel waar we een broodje kroket, broodje frikandel en een broodje kaas hebben gegeten! Ook hebben we in de winkel pepernoten gekocht.

Vanuit Sydney zij we naar Jervis Bay gegaan, hier heb je mooie witte stranden en het witste strand ter wereld volgens het guinness book of records. Het was heel mooi en helemaal niet toeristisch. We waren misschien met drie lokalen op het strand. We zijn naar een national park gegaan waar we een mooie wandeling hebben gemaakt. Ook zijn we wezen zandboarden, wat erg leuk was. Je kon zitten en staan op de plank.

Na het zandboarden zijn we naar een camping gegaan in New Castle. We hadden in Mackoy een meisje ontmoet, Melanie, en zij woont in New Castle. Toen we daar waren, hebben we contact met haar gehad en zij heeft ons een dag meegenomen naar the Hunter Valley, de wijnproeverij vlakbij New Castle. We hebben toen de hele wijn geproefd en gedronken. Aan het einde van de dag waren we behoorlijk tipsy. We hebben daar ook een fles wijn gekocht, welke we opgedronken hebben met kerst. Daarna nam ze ons mee naar haar huis en heeft ze pizza voor ons gemaakt. Na 8 maanden waren we voor het eerst weer in een huis.

Vanuit New Castle zijn we weer terug gegaan naar Sydney, naar een hostel vlakbij het hostel. De volgende dag zouden we Kilian (Roxanne's vriendje) ophalen. Door omstandigheden kwam hij een dag later aan dan gepland. Roxanne moest hierdoor nog een dag langer wachten. De volgende dag hebben we hem opgehaald en moesten we een uur wachten, maar toen was hij er dan eindelijk!

Het was toen inmiddels ook kerstavond. We zijn toen 's avonds met zijn alle uitgegaan. De volgende dag zouden we met zijn alle gaan bbqen, maar het regende de hele dag, waardoor dat niet door ging. Tweede kerstdag was het wel mooi weer en ben ik naar het strand geweest en 's avonds weer met zijn alle wat wezen drinken. De dagen tussen kerst en oud en nieuw heb ik toen vooral doorgebracht op het strand en 's avonds gevuld met drankspelletjes en uitgaan.

Oud en Nieuw gingen we naar Bradleys Head. Vanaf hier hadden we heel mooi uitzicht op de harbour bridge en Opera House. Het was een kindvriendelijk feest, wat betekende dat we geen drank mee mochten nemen of konden kopen. We zijn toen heel crea bea geweest en uiteindelijk erin geslaagd om toch ons eigen drank mee te nemen. We hadden pakken jus d'orange gekocht en van dat pak een lipje aan de zijkant opengevouwen en daar een gaatje gemaakt. Via het gaatje wat jus d'orange eruit laten lopen en malibu erin laten lopen. Lipje dichtgeplakt en toen maar hopen dat het zou lukken. Dit lukte gelukkig en we hebben daar toen de hele dag gezeten. Het was mooi weer en er werd muziek gedraaid.

Om 9 uur kwam het eerste vuurwerk, het kindervuurwerk. Dit was al super mooi! We zagen vanaf onze plek op vier verschillende plekken het vuurwerk. Daarna kwam om 11 uur nog een korte vuurwerkshow van een meisje die meegedaan had aan een ontwerp competitie voor vuurwerk en om 12 uur kwam dan het echte vuurwerk. Dit duurde 12 minuten en was echt heel mooi. Rond half 1 was het afgelopen en tijd om te gaan. Toen we uiteindelijk rond half 3 terug waren in het hostel, hebben we nog een drankje gedaan op het strand en onze nieuwjaarsduik genomen.

Op 1 januari hebben we niet heel veel gedaan en 2 januari was alweer onze laatste dag in Manly.

3 januari zijn we met zijn drieen naar Melbourne gereden. Hier hebben we gewinkeld, naar een van de grooste casino's ter wereld geweest en uitgegaan. Vanuit Melbourne zijn we doorgereden naar Queenscliff, waar je een boot trip kon maken om met dolfijnen te zwemmen en met zeehonden.Toen we onderweg waren, stonden we te wachten voor een stoplicht, toen er ineens rook onder de motorkap vandaan kwam. Gelukkig was het niet zo'n groot probleem, maar we konden niet meer naar de dolfijnen, dus zijn we de Great Ocean Road gaan doen. Dit is een hele mooie route van 245 km langs de kust. We hebben 's avonds bij een camping geslapen, Roxanne en Kilian in de tent en Jill in de auto. Het was heel koud. De volgende dag zijn we verder gereden, zijn we naar de 12 apostelen geweest en hebben we nog veel meer mooie dingen gezien. Er was een weg naar de vuurtoren en onderweg stopten er steeds auto's. Wij stopten ook steeds en hebben toen meer dan 25 koala's in het wild gespot. Dit is bijzonder want normaal kom je koala's bijna nooit in het wild tegen.

De volgende dag zijn we dan toch naar Queenscliff gegaan voor de boottrip. We hebben dolfijnen gezien, maar van afstand. Verder hebben we gesnorkeld tussen de zeehonden. Het was een leuke dag en Kilian's laatste dag. We hebben die avond weer geslapen in een hostel in Melbourne. De dag erna hebben we Kilian naar het vliegveld in Melbourne gebracht.

Die dag was onze regel dag, we moesten Molly (onze auto) namelijk nog verkopen. We hadden de auto al te koop gezet op Gumtree, een soort van Marktplaats en we hadden twee reacties gehad. Met hen hadden we de volgende dag afgesproken om de auto te komen kijken. Ook hadden we flyers gemaakt en deze opgehangen in hostels, waar ook een reactie op was gekomen en zij kwamen ook de volgende dag kijken.

Sneller dan verwacht hebben we die dag onze auto verkocht. Een Duits stel wilde de auto van ons overkopen. Dit kwam voor ons goed uit, want ons ticket naar Nieuw Zeeland stond op 14 januari en deze hoefden we dus niet te wijzigen. We waren blij dat Molly verkocht was, maar ook weer niet. Roxanne heeft Molly nog gedag gekust.

Na 5 maanden werd het tijd voor een nieuw land en zijn we naar Nieuw Zeeland gevlogen. Tijden de eerste twee dagen van onze reis hadden we een man ontmoet die in Nieuw Zeeland woonde. Hij had ons toen zijn kaartje gegeven en wij hadden contact met hem opgenomen. Hij reageerde meteen en we waren welkom in zijn huis. De dag nadat we aankwamen moest hij in Auckland zijn en zijn wij met hem meegereden naar zijn huis in Kerikeri. Onderweg waren er twee backpackers aan het liften; Nadja en Etienne. Hij stopte en nam hun ook mee naar zijn huis. Hij had nog een kamer voor hen en een kamer voor ons vrij. Die avond hebben we met zijn allen gebbqt en de volgende dag zijn we met zijn vieren naar Cape Reinga gereden. Een heel mooi uitzicht punt waar twee verschillende zeeën bij elkaar komen; de tasmaanse zee en de pacific ocean. Hier hebben we ook een wandeling gemaakt. Het was onbeschrijfelijk mooi en Roxanne was meteen verliefd op Nieuw Zeeland. Cape Reinga is ook het noordelijkste gedeelte van Nieuw Zeeland.

De dag erna heeft hij ons meegenomen op zijn boot met twee vrienden van hem. Toen waren er heel veel dolfijnen bij de boot. Ze zwommen mee bij de punt en sprongen met zijn drieën tegelijk naast de boot. We werden helemaal gek. Hij is toen gaan duiken en heeft toen soort van mosselen meegenomen. Deze heeft hij later voor ons gebakken. Daarna zijn we op een van de eilanden van de Bay of Islands geweest. We zijn toen een heuvel opgelopen en hadden een geweldig uitzicht. We keken uit op andere eilandjes met heel helder blauw water.

Zaterdag zijn we met zijn vieren naar Rainbow Falls gegaan. Dit was een waterval waar je ook in het meer kon zwemmen. Die avond heeft Etienne, de fransman, voor ons gekookt, zijn beroep is chef.

Zondag had Richard ons meegenomen op zijn kleine bootje door de mangrove. Toen had hij ons afgezet bij Charly's Rock. Hier kon je van verschillende levels van rotsen springen. Die avond zijn we bij een vriend van Richard gaan bbqen. Hij had zijn eigen zwembad en tennis court. We hebben toen gevierd dat we negen maanden van huis waren.

Onze Kiwi vriend heeft ons een hele leuke week bezorgd. Hij is heel open en vriendelijk, hij geniet van en het leven en vindt het heel belangrijk om alles te delen met iedereen. Hij noemt ons ook "the kids".

• 22 Januari 2014 - 15:04

Hanneke Vermeulen:

Hallo dames leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Het lijkt me ook een hele belevenis daar aan de andere kant van de wereld. Genieten jullie nog maar en tot 19 april, zo ongeveer, xxx van Arjan Hanneke en Michelle