De eilanden van Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jill Driessen - WaarBenJij.nu De eilanden van Thailand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jill Driessen - WaarBenJij.nu

De eilanden van Thailand

Door: Roxanne en Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

13 Juli 2013 | Singapore, Singapore

het zuiden van Thailand:
onze eerste eiland waar we naar toe gingen was Ko Samui.
aangekomen in ko samui gingen we meteen uit.
we waren ook nog bekende tegen gekomen op het strand feest.
hun namen ons mee naar een bar waar je een uur gratis kon drinken!
we konden het bijna niet geloven maar het was echt waar.
na een paar dagen strand gingen we door naar het andere eiland Ko tao.
het eiland waar je goed kan duiken, het was voor ons een tijdje geleden dus moesten we eerst een opfriscursus doen. daarna hebben we onze duik gemaakt.
die avond was er een festival op het eiland om het eiland schoon te houden.
hier werd live muziek gespeeld en waren er allemaal kraampjes met eten.

na Ko tao gingen we naar Penang het eiland van de full moon party.
we hadden dit keer van te voren een kamer geboekt, omdat we gehoord hadden dat alles vol zou zijn.
we waren al een paar dagen van tevoren op het eiland voor de full moon party.
de eerste dagen hebben we een scooter gehuurd om het eiland te zien.
de eerste avond zijn we met een paar australiers naar de full moon set party gegaan om al een beetje in de stemming te komen voor de echte full moon party.
die zondag was het dan zover we gingen met de taxi naar het feest we kregen ook een ketting om met het adres van ons verblijf.
want veel mensen weten aan het einde van de avond niet meer waar ze slapen.
eerst gingen we ons nog beschilderen met bodypaint, wat licht geeft in het donker.
er was een goede sfeer en de buckets waren goed gevuld.
toen kwamen we weer een bekende tegen die we aan het begin van onze reis hadden gezien. Het was een geslaagde avond en een leuk feest. De volgende dag was alleen wat minder, want we konden niet meer zo goed functioneren. We hebben toen ook bijna de hele dag in bed gelegen.

Vanaf Ko Pangan zijn we door gereisd naar ons laatste eiland van Thailand: Ko Phi Phi. Dit eiland hadden we voor het laatst bewaard, omdat dit het mooiste eiland is. Aangekomen op het eiland hadden we bij de boot een guesthouse geboekt en die man vertelde ons dat we vijf minuten op de taxi moesten wachten. Op het eiland rijden geen auto's en de taxi was dan ook geen echte taxi. De taxi was een kar die werd geduwd door een man. Hier konden onze tassen in en wij moesten achter deze man aanlopen naar ons guesthouse. 's Avonds waren we naar het strand, waar de barren zijn. Hier werden ook fireshows gegeven, waar je ook touwtje kon springen met vuur en limbo kon dansen. Wij hebben toen ook limbo gedanst.
Op Ko Phi Phi hebben we ook een snorkeltoer gedaan naar het bekende Maya Beach, een mooi wit strand met helder blauw water. Het snorkelen was erg mooi, maar het duiken was nog veel mooier. We hebben twee duiken gemaakt op een dag. We hebben veel gezien, zoals schildpadden, moreen, zeesterren, lion fish, barracuda en onze eerste haai: de luipaard haai! Onze duikinstructeur werd helemaal enthousiast toen hij de haai als eerst zag. De haai lag op de bodem en wij hebben vlakbij hem gezeten. Dit was voor ons de beste duik tot nu toe. 's Avonds zijn we met onze duikinstructeur en de twee anderen waarmee we gedoken hebben wezen eten en uitgegaan. Ook was hier een bar met een ring waar je vrijwillig in kon stappen om te gaan thai boksen. Als beloning kreeg je dan een gratis bucket. Hier hebben we een avondje gezeten en gezien hoe, vooral de Engelsen, in de ring stapten. Ook waren er twee gevechten tussen pro's.

Na Ko Phi Phi zijn we terug gereisd naar Krabi, om vanuit daar door te reizen naar Maleisië. We gingen als eerst naar Langkawi, een belastingvrij eiland vlakbij de grens. Hier zijn we maar twee nachten geweest, omdat we het eigenlijk niet zo leuk vonden. Het was heel rustig en het weer was ook slecht. Het goede aan Maleisië is wel het lekkere eten! Na Langkawi zijn we naar Penang geweest. Ook hier hebben we twee nachten gezeten. Daarna zijn we door gegaan naar de hoofdstad: Kuala Lumpur. We verbleven in Chinatown. Hier hebben we vooral lekker gegeten en gewinkeld. Tijdens het uitgaan raakte we aan de praat met een Nederlandse jongen. We hadden het erover hoe erg we de kaas missen uit Nederland en hij verteld ons dat er IN Kuala Lumpur een supermarkt was die Nederlandse kaas verkocht! De volgende dag zijn we naar deze supermarkt gegaan en hebben belegen kaas en Old Amsterdam gekocht. De belegen kaas hebben we op ons brood gegeten, wat al een geluksmoment was. De Old Amsterdam hebben we in stukjes gesneden en tot en met de laatste kruimel opgegeten. Tijdens het eten hebben we niet tegen elkaar gepraat en alleen genoten van de kaas. Ook hebben we hier onze eerst H&M gezien. We hebben hier anderhalf uur rondgelopen en inkopen gedaan. Ook zijn we hier nog naar de bioscoop geweest.

Vanaf Kuala Lumpur gingen we met de bus naar Singapore. We zijn toen vier keer van bus gewisseld, omdat we bij de grens er uit moesten voor een stempel van Maleisië, daarna door de immigratie dienst van Singapore. In Singapore hebben we geslapen in Little India in een hostel op een kamer met allemaal anderen. Dit was voor ons de eerste keer dat we niet een eigen kamer hadden. De eerste avond lag er een jongen bij ons uit Indonesië die heel erg snurkte.

Nu zijn we aan het wachten op het vliegveld voor onze vlucht naar Bali. Hier gaan we drie weken naar toe en we gaan werken aan onze surf kunsten.

• 13 Juli 2013 - 12:53

Michel Teela:

Hey Jill!!

Suppeerrr leuk om je iedere keer je reisverslagen te lezen!!
    Veel plezier met je verdere reis en succes met het surfen!!

X Michel

• 14 Juli 2013 - 17:20

Hanneke Vermeulen:

Nou dames very nice. jullie doen wel hele leuke dingen ,niet? Maar de centjes zullen wel opraken denk ik. Ooooo dan zullen wel aan de bak moeten. Geniet ervan op bali en eel plezier. xxx Arjan Hanneke en Michelle